Wheels. Flying down the road
Klein foutje in de route
zaterdag, 6 augustus, 2011, 18:11 - Fietsvakantie, Provence
door Rob
Na de verhalen over de tocht van gister heeft Helene ook veel zin om daar een stuk te gaan rijden. Het mag alleen wat korter dan 30km zijn.

We vertrekken met een aangepaste versie van de route van gister in de Garmin, ong 20km door de Petit Maures, en dan zonder de hele zwaare klim. Tot zover klopte het ongeveer. En dus gingen we vol goede moed op pad.

Weer komen we langs mooie plekken. Sta er van te kijken wat er hier allemaal in de omgeving te zien is waar ik het bestaan nog niet van wist na 30 jaar.

Ik vind het mMTB-en in dit soort omgevingen echt prachtig, geniet van elke meter.

Klik hier om het hele bericht te lezen...
1 reactie ( 31652 keer bekeken )
MTB-en door de Petit Maures
vrijdag, 5 augustus, 2011, 17:01 - Fietsvakantie, Provence
door Rob
Na een aantal ritjes op de MTB kriebelt het om wat verder weg te gaan. Dus gaan snuffelen op internet en een site gevonden met veel routes.

Vandaag met Luc op pad. De 25km variant van de Roc Azur staat in de Garmin, het wordt dus nieuwe paden ontdekken in de Petit Maures. Bij de eerste "Citerne" even goed de omgeving verkennen daar aan de overkant, daar gaan we ergens fietsen. Citernes kom je hier veel tegen, ze zijn gevuld met water voor de brandweer.

De roujte begint erg vriendelijk, al moet ik hierbij wel opmerken dat wij na 5km "ingestapt zijn" het begin van de officiele route is wel zwaar, maar dat hebben wij dus pas aan het einde. De route gaat nl vlak langs het huis van mijn schoonouders, en dus daar de route opgepikt.

Er zitten een aantal mooie technische stukken in, en een vreselijk zware klim. Van plateautje naar plateautje ben ik naar boven gereden en de stops waren echt nodig.

Klik hier om het hele bericht te lezen...
reactie toevoegen ( 3921 keer bekeken )
A man's got to know his limitations
maandag, 1 augustus, 2011, 21:31 - Fietsvakantie, Provence
door Rob
Nadat ik twee jaar geleden Jan Willem heb meegenomen over de afvalt wegen, zijnde meer mijn terrein, is het nu tijd om met Jan Willem in ZIJN achtertuin te gaan fietsen, de Esterel. Dat betekent dus met de MTB er op uit in een omgeving waar een MTB echt voor bedoelt is. Een paar dagen lang vraag ik me af of ik hier al klaar voor ben, maar ik weet dat ik in Jan Willem geen betere begeleider kan vinden voor de eerste ontdekking van de Esterel op de MTB.

Jan Willem op het smalle bruggetje. De eerste indrukken van de Esterel zijn overweldigend. Op de eerste redelijke begaanbare wegen voel ik mer nog goed thuis.

Weet gewoon niet waar ik kijken moet. Jammer dat de camera in de rugzak zit, en dus niet elke keer gemakkelijk tevoorschijn is te halen. En ik wil ook niet elke keer stoppen om hem te zoeken.

Een paar km verder tijd voor de eerste stop. Even tijd om bij te komen, wat best wel nodig is na de eerste lastige obstakels. Ik realiseer me goed wat het verschil is tussen MTB-en in de bossen rondom Eindhoven en hier. En aangezien ik morgen weer gewoon op de racefiets wil kunnen stappen is voorzichtigheid geboden.

Klik hier om het hele bericht te lezen...
2 reacties ( 6626 keer bekeken )
Toch nog lekker gereden
zondag, 26 juni, 2011, 22:55 - Trainingen
door Rob
Na een week met motivatie problemen en nog steeds niet zo veel zin vanmorgen ben ik toch maar groepje Veldhoven tegemoet gereden. Zoals verwacht ging het gas er na Valkenswaard gelijk goed op. De benen explodeerden al voor Leende, maar daarna werden ze langzaam aan steeds beter. Het hoge tempo verteerde ik gemakkelijker dan gedacht en ik deed ook regelmatig mijn kopbeurt. Wel bleef ik het gevoel houden dat het harken was, maar als ik van kop af kwam kon ik toch redelijk gemakkelijk aansluiten ipv er af waaien waar ik bang voor was. Na Hamont zijn er weer een paar ontsnappingen en net nadat Rene en ik een plannetje voor de laatste kilometer hebben afgesproken wordt dat plannetje verstoort door de volgende uitloop poging, eentje waar we wel achteraan moeten en waardoor het kruit een beetje op is om 1000m voor de streep in de aanval te gaan. Echter wat verder besluiten we alsnog gas te geven, en als ik overneem bij Rene gooi ik, tegen de wind in, het gas helemaal open. Het tempo valt nog niet eens tegen en alleen Edwin kan goed volgen en die maakt het in de laatste 100m goed af. Doornat van het zweten in dit klamme weer stappen we het terras op bij Zomerhof voor een bakje wel verdiende koffie. De 47km zijnmet een gemiddelde van bijna 41km/uur afgeraffeld en dat is best wel snel.

reactie toevoegen ( 9510 keer bekeken )
Motivatie probleem
zaterdag, 25 juni, 2011, 22:57 - Trainingen
door Rob
Ik heb duidelijk last van een motivatie probleem. Nadat de tuin er weer netjes bij lag en buienradar geen regen meer aan gaf, besloot ik alsnog een stukje te gaan fietsen. wat precies dat wist ik nog niet, 80-90km dat moest het ongeveer worden. Dus de Pina van stal gehaald, het is te nat voor de witte Piton. Droog is het dus nog niet, maar volgens buienradar kan dat niet lang meer duren. Het is 25 JUNI en ik kleed me aan zoals ik dat ook doe in februari, lange broek, shirt lange mouwen en windstopper, wanneer begint de zomer nu eens.

Dan op weg, via de Hightech campus naar Waalre en dan richting dommelen. Voor Dommelen heb ik het al gehad, het regent gewoon en ik heb ook helemaal geen zin om alleen te fietsen. Fietsen is toch ook een sociale bezigheid en dat mis ik. Bijna draai ik om, maar daar heb ik me nu ook niet nat voor laten regenen, dan maar mijn herstel rondje via Lommel. En ik beloof mezelf een mooie fles wijn voor vanavond als ik dat doe. En dus zit ik nu te genieten van een heerlijke fles Chateau Chasse Spleen 2003 die ik in 2004 besteld heb en die in 2006 is geleverd. En het was het natte pak meer dan waard. Wel hoop ik dat het motivatie probleem snel weer voorbij is, want anders ben ik zo door mijn voorraad Chasse Spleen heen. Met hangen en wurgen dus ruim 50km gefietst. Morgen in de herkansing.

2 reacties ( 10961 keer bekeken )
Het is toch zomer?
zaterdag, 25 juni, 2011, 10:03 - Algemeen
door Rob
De eerste zaterdag van de zomer. Ik had een mooie rit in gedachten, lekker richting de Drunense duinen, ergens een bakkie koffie met een appelgebakje en dan weer richting Eindhoven. Bij het opstaan nog vol intenties voor een nuchtere training. Voor de niet kenners, een nuchtere training is een training zonder eerst gegeten te hebben, heeft verder niets te maken met drank. Maar beneden aangekomen en een blik naar buiten werpende zonk de goede moed richting de klompen. En nu, na het wandelen met de harige en nu ook natte Duitser, zit ik te denken aan een stevig ontbijt.

En tegelijkertijd spoelt ook de zin om te trainen langzaam weg.

reactie toevoegen ( 12313 keer bekeken )
Finaal naar de kl*ten op de kluis
donderdag, 23 juni, 2011, 23:53 - Trainingen
door Rob

Vorige week vrijdag voor het laatst op de fiets gezeten, de klim naar Samoens 1600. Daarna dus vijf dagen geen fiets aangeraakt, behalve dan de stadsfiets om naar het station te fietsen. Het weer zat niet echt mee, herfst lijkt het wel, en dat samen met een klein motivatie probleem deed de fiets gemakkelijk in de schuur staan. Vandaag echter moest het maar weer eens. Zou toch zonde zijn om de opgebouwde conditie van een week fietsen in de Alpen zomaar door het afwaterputje weg te laten spoelen.

Dus na uitvoerige bestudering van de buienradar waar uit blijkt dat ik een nat pak ga halen als ik ga fietsen, en een blik naar buiten waar het dus toch droog is, besloten dat er gefietst gaat worden. Bij droog weer fiets ik Eindhoven uit, zwaai nog even naar een mooie vrouw in een Z3 en fiets naar de kluis. Gezien de weersvoorspellingen en het toch wel beetje gure weer verwacht ik niet veel renners op de kluis. Maar na een half rondje kom ik toch een leuk groepje tegen. Omdraaien en aanhaken. En dat doet dus gelijk al pijn. Na 2km schiet de kramp in mijn kuiten en voeten. En dat zou regelmatig terug komen. Het is maar goed dat de schoenen vastzitten aan de pedalen anders zou ik in spagaat op de fiets hebben gezeten.

Als we de tweede ronde ingaan, rijden er 5 man (waaronder Bas Raas) weg. En ik weet niet waarom, de benen zijn verre van goed en ik was zo gezellig aan het kletsen met Loek, maar ineens rij ik volle bak. Er is een groepje weg en ik zit er niet bij, dat blijft iets waar ik niet goed tegen kan. En een kilometer later sluit ik dus aan bij dat groepje en draai even later netjes mee. Het peloton van de kluis zullen we niet meer terug zien. De krampen echter komen sneller en vaker terug. Als we weer richting Achelse Kluis rijden, beuk ik nog een keer voluit een kilometer op kop en dan sla ik linksaf terug naar Eindhoven. Vandaag geen 4 rondjes, het is mooi geweest.

Met nog steeds verkrampende benen kom ik thuis. 57km op de teller. Niet echt veel, maar Bikeplanner zou even later aangeven dat ik al mijn energie ben kwijt geraakt in die 57km. Na het douchen de "steun" kousen van Tim aangetrokken in de hoop zo de krampen een beetje te onderdrukken, en ik moet zeggen dat lukte aardig.

Deze avond heeft de leuke vrouw uit de Z3 niet zoveel meer aan mij gehad. om 11 uur laat ik de Duitser nog uit en verdwijn dan stilletjes en finaal naar de kl*ten naar bed.

2 reacties ( 9564 keer bekeken )
No race on Sunday
zaterdag, 18 juni, 2011, 10:53 - Fietsvakantie, Alpen
door Rob

reactie toevoegen ( 15236 keer bekeken )
Kleding testen op Plateau des Saix (Samoens 1600)
vrijdag, 17 juni, 2011, 18:50 - Fietsvakantie, Alpen
door Rob

Vandaag een dubbele beproeving. De zwaarste klim uit de omgeving staat op het programma en ook nog eens in kleding die uitgeprobeerd moet worden. Van Salden, een van de sponsoren van CTWT, heb ik een tenue mee gekregen om eens uit te proberen. Niet echt mijn design hoewel het er beter uit ziet dan verwacht na het uitpakken.

Ja hier mag de fiets in de woonkamer staan. En ik ben helemaal klaar voor de Plateau des Saix.

Hier begint het, na net 1km op de fiets te zitten gaat het klimmen beginnen.

Klik hier om het hele bericht te lezen...
reactie toevoegen ( 15285 keer bekeken )
Le Royale with Cheese and Pitbull in Samoens
donderdag, 16 juni, 2011, 22:03 - Fietsvakantie, Alpen
door Rob
Avond in Samoens. Tijd voor ontspanning. De hit van deze vakantie is Pitbull - Give Me Everything ft. Ne-Yo, Afrojack, Nayer

En de versie van Rob L. Onze Pitbull

Na wateroverlast in de keuken is het tijd voor de smul maaltijd

Eerst de hamburgers prepareren en de frieten in de oven.

Klik hier om het hele bericht te lezen...
reactie toevoegen ( 6339 keer bekeken )